Hoezo geen Facebook voor B2B-bedrijven???

Hoezo geen Facebook voor B2B-bedrijven???

Facebook is het meest gebruikte social medianetwerk in de wereld. Het lijkt erop alsof Facebook heel erg ingericht is op consumenten, maar ook voor B2B-bedrijven biedt het kansen. Maar mijn klanten zitten toch helemaal niet op Facebook? Jawel, ook klanten van B2B-bedrijven zijn te vinden op Facebook. 73% van de Facebookgebruikers zet het kanaal in voor zakelijke doeleinden. Waarom zou je hier niet van profiteren? Wij geven je enkele redenen waarom Facebook ook essentieel is voor B2B-bedrijven.

 

Branding
Of we het nu over B2B of B2C-bedrijven hebben, mensen kopen van mensen. Het is daarom heel belangrijk als bedrijf om te laten zien wie je bent als bedrijf en welke mensen erachter zitten. Met Facebook kun je je bedrijf profileren en je imago versterken. Niet alleen tegenover klanten, maar ook potentiele werknemers. Facebook is namelijk zeer geschikt voor het werven van personeel. Het jobboard dat vorig jaar gelanceerd werd, maakt het mogelijk voor organisaties om eenvoudig een vacature te plaatsen. Deze vacatures worden misschien wel vaker bekeken dan op LinkedIn, aangezien Facebook twintig keer meer actieve gebruikers heeft. Zeker de moeite waard om eens te kijken of het voor jouw organisatie ook werkt.

Content is King
Door jezelf met content als specialist in de markt te zetten, is het overtuigen van nieuwe business(klanten) een stuk gemakkelijker. Aan welke content moet je dan denken? Door het delen van onder andere blogs, video’s, foto’s, whitepapers en leuke quizjes kun jij je (potentiële) klanten entertainen, inspireren en laten leren. Daarnaast ga je heel gemakkelijk een conversatie aan met je doelgroep en zorg je voor een hoge betrokkenheid. En dit allemaal om jouw bedrijf te promoten. Ook wij halen nieuwe opdrachten binnen via onze sociale kanalen!

Gericht adverteren met Facebook Advertising
Om als B2B-bedrijf bereik en naamsbekendheid te creëren via Facebook, kun je naast het delen van content ook gericht adverteren. Hierbij bepaal je zelf aan welke doelgroep jij je advertentie wil laten zien. Zorg er wel voor dat je weet wat de interesses en gedragingen zijn van deze doelgroep. Facebook advertising kan worden ingezet om meer likes te krijgen op je pagina, meer bezoekers te krijgen op je website en uiteindelijk meer resultaat te realiseren.

Je hebt iemand met een advertentie naar je website geleid. Maar wat dan?
Met remarketing advertenties kun je je richten tot mensen die een van je pagina’s hebben bezocht, maar geen actie ondernomen hebben. Op deze manier maak je ze nieuwsgierig en met een boodschap op maat stimuleer je hen om je website nog eens te bezoeken en wél een gewenste actie uit te voeren.

Hiervoor is het noodzakelijk om een Facebook Pixel op je website te plaatsen. Hiermee kun je niet alleen gericht adverteren, maar ook vergelijkbare doelgroepen aanmaken op basis van de interesses van je websitebezoeker. Wat ook leuk is meegenomen: het inzetten van de juiste Facebook Pixel zorgt ervoor dat je je advertentiebudget effectief inzet. Zo besteed je het aan de mensen die betrokkenheid hebben getoond met je bedrijf en het aanbod.

Messenger als extra servicekanaal
Het gebruik van Facebook maakt het voor B2B-bedrijven mogelijk om in gesprek te gaan met de doelgroep. Andersom heeft het ook voordelen voor je (potentiële) klanten. Met Facebook Messenger kunnen zij heel gemakkelijk in contact komen met je bedrijf en vragen stellen. Veel B2C-bedrijven maken hier al succesvol gebruik van, maar het kan ook handig zijn voor jouw B2B-bedrijf.

Weet je niet goed hoe je het gebruik van Facebook moet integreren in je B2B strategie? Wij, contentkoningen- en koninginnen, zijn ervaren in social media inzet voor B2B en het creëren van leuke content die aanslaat bij de doelgroep van onze klanten. Neem contact met ons op en laat ons je helpen met het beheren van al je contentkanalen!

Geen reactie's

Geef een reactie