Campagne masteropleiding Vitality and Ageing

 

Campagne vitality and ageing door RN marketing

Campagne opleiding Vitality and Ageing (V&A)

Doel: 5o aanmeldingen voor de masteropleiding Vitality and Ageing op 1 september 2018

Middelen: Adwords campagne, Facebook campagne en social media remarketing.

 

De uitdaging

De Universiteit van Leiden heeft ons benaderd met het doel om de masteropleiding Vitality and Ageing, een vrij onbekende masteropleiding, aan meer naamsbekendheid en aanmeldingen te helpen. Vorig jaar was het aantal aanmeldingen 20 waarvan 16 ook daadwerkelijk gestart zijn. Daarnaast wilde de Universiteit van Leiden ook hun concurrentiepositie verstevigen, aangezien er een vergelijkbare concurrent masteropleiding volgend jaar van start gaat. De opleiding Vitality and Ageing betreft een medische masteropleiding die toelegt op de verbetering van de kwaliteit van leven voor een steeds ouder wordende maatschappij.

 

Plan van aanpak

In samenwerking met de masteropleiding Vitality and Ageing zijn we gaan kijken op welke manier de doelgroep zowel online als offline het beste overtuigd kan worden. Met interesse wekkende advertenties via Facebook en Adwords hebben we verkeer gegenereerd naar de webpagina van V&A. Online zijn we deze geïnteresseerde gaan remarketen via Youtube en Facebook. Dit hebben we gedaan door video’s en quotes te laten zien van huidige- of oud studenten. Om extra overtuiging te tonen hebben we laten zien welke functies oud studenten op dit moment bekleden. Doordat we de online campagnes perfect op de offline meeloopdagen en opendagen hebben aan laten sluiten, heeft dit geresulteerd in een succesvolle samenwerking.

 

Resultaat

De aanmeldingen voor de masteropleiding Vitality and Ageing zijn aanzienlijk gestegen ten opzichte van vorig jaar: anno april zijn er 55 aanmeldingen waarvan 44 de aanmeldprocedure in zijn geheel al hebben afgerond. Een prachtig resultaat waar zowel de afdeling als wij erg trots op zijn.