De Proeftafel

De Proeftafel merk lancering door RN Marketing Vinkel Den bosch

Een concept lancering bereid met de juiste ingrediënten

Doel: Lancering nieuw diner concept.

Middelen: Huisstijl, Fotografie, Video, Webpagina, Facebook Campagne en Adwords campagne.

 

Altijd op zoek naar verbetering. Dat is wat ondernemerskoppel Patrick & Jose van de Ven typeren. Harde werkers met een uitzonderlijke passie voor hun zaak en het horeca vak. Sinds 2007 bestaat het Restaurant gedeelte als laatste toevoeging aan het begrip Den Driehoek Vinkel. Al 10 jaar verwent het keuken team en de bediening menig gast van het restaurant. Het restaurant loopt goed en zit regelmatig bommetje vol. Toch wil ondernemer Patrick vernieuwen en daarom kwam hij met het nieuwe dineer concept gericht op bourgondisch eten, delen en genieten.

Aan ons de uitdaging om een naam en lancering campagne te bedenken.

Het volgende ontstond na een creatieve sessie:

De Proeftafel – Een tafeltje gezelligheid

Kernwaarden van De Proeftafel:

Bourgondisch, Samen, Avondvullend en onbezorgd verrast worden.

Een tafeltje gezelligheid ontstond doordat de tafel vier keer gezellig vol gezet wordt met van allerlei heerlijkheden. Niemand komt iets te kort en hoeft bang te zijn dat ze iets niet lusten want er is van alles.

Het voorgerecht (de voorbereiding)

De voorbereiding van de lancering bestond uit het genereren van een logo, content en een specifieke webpagina gericht op het concept. Zo konden wij specifiek mensen targetten met enkel De Proeftafel. Hierbij hebben we onze partners @Inpicto en Fotografie Danie ingeschakeld. Aan de hand van een briefing hebben zij foto’s en video’s gemaakt van het concept. Dit alles werd gefilmd en gefotografeerd op een zogenoemde ‘pilot’ avond, proefdraaien met bekende relaties van Den Driehoek. Vervolgens werd de webpagina ingericht met het video en foto materiaal.

 

Het hoofdgerecht (de uitvoer met campagnes)

Na het oprichten van een facebook pagina zijn we gestart met het delen van content en sponsoren van content. Op facebook en google campagnes zijn campagnes ingezet om bekendheid en conversie(reserveringen) te genereren. Dit hebben we met een klein  budget gerealiseerd. Mede door de gave beelden van onze partners en onze targetting is het bereik bijzonder groot. Hieronder volgen de resultaten na de eerste 14 dagen.

 

Het toetje (de resultaten)

Resultaten na 14 dagen:

  • Organisch bereik van meer dan: 23.000
  • Betaald bereik: 53.500
  • Reserveringen: 35
  • Personen: 260