Golfbaan Oijense Zij Oss

RN Marketing portfolio Golfbaan Oijense Zij

Golfbaan Oijense Zij put nieuwe aanvragen uit online marketing input.

Het doel van Golfbaan Oijense Zij is: niet alleen op de green je golfbal putten maar ook aanvragen uit de website putten. De oplossing voor meer resultaat op oijensezij.nl was en is online marketing. 

 

Doel: Meer golfers en clinics, door online inspanning, op Golfbaan en in Golfshop Oijense Zij.

  • Fase 1: Fotografie & Website optimalisatie
  • Fase 2: Facebook beheer
  • Fase 3: Golfclinics campagne

 

De ondernemer

Ondernemer en eigenaar van Golfbaan Oijense Zij Oss, Jan van Erp, is een echte golfliefhebber. Een vooruitstrevende ondernemer die altijd aan de toekomst van de sport en zijn eigen golfcourse werkt. Momenteel heeft Golfbaan Oijense Zij een par-3 baan met 9 holes, driving range, putting green, clubhuis en een golfshop. Er zijn tevens uitbreidingsplannen om de baan te vergroten en hiermee een uitgebreider aanbod aan holes te kunnen bieden.

 

De uitdaging

De golfsport loopt al enkele jaren tegen een dalend aantal sporters en leden. Met een groot aanbod in Nederlandse golfbanen is de concurrentie erg hoog. De uitbreidingsplannen van Jan zijn daarom gewenst om in faciliteiten te onderscheidend te zijn. Voor ons ontstaat er de uitdaging om Golfbaan Oijense Zij en de golfsport een toegankelijk imago te geven.

 

Fase 1: Website optimaliseren

Op de website van Golfbaan Oijense Zij werd niets gecommuniceerd over de scherpe tarieven en de diverse mogelijkheden die Oijense Zij biedt. Daarom hebben wij de drie belangrijkste webpagina’s; Home, golfshop en leren golfen een flinke update gegeven. Het volgende hebben wij uitgevoerd:

 

– Website door Google laten indexeren.
-Homepage geoptimaliseerd.
– Call to actions op de webpagina’s geplaatst (aanvraagformulieren en buttons).
– Golfshop zekerheden en services toegevoegd.
– Foto’s van Golfshop en Golfbaan gemaakt en als sliders toegevoegd.
– Websiteverkeer en formulier verzendingen meetbaar gemaakt met Google Tag Manager.

 

De website heeft nu een doel, het sturen van websiteverkeer naar een bepaalde actie zoals bijvoorbeeld: een golfclinic aanvraag doen. Daarnaast is de website nu vindbaar in Google en dit levert direct 200 organische bezoekers per maand extra op. Dit is al hoger dan de 160 bezoekers die normaliter direct naar de website komen.

 

Fase 2 & 3: Social media beheer en campagne

Veel mensen hebben vooroordelen over golf bijvoorbeeld: ‘hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal’ of ‘golfen is duur’. Uit eigen ervaring weten wij hoe gaaf golfen is en dat het helemaal niet duur hoeft te zijn. Daarom gaan wij de social media van Oijense Zij uit handen nemen. Het miste persoonlijkheid en interactie dus gaan we dat meer implementeren. Dit doen we door foto en video te creëren.  Volg Oijense Zij op facebook en volg onze samenwerking.

Campagnes
Omdat voor de ondernemer Golfclinics voor bedrijfsuitjes en familiedagen een manier is om golf en de golfbaan te promoten gaan we een campagne richten op het bedrijfsleven in Oss. 
Golf is een mooie manier om in een informele setting je collega’s of relaties beter te leren kennen. Daarnaast worden ze begeleid door een golfpro die ze laat ervaren hoe tof de sport is.

 

De resultaten tot 31 december 2017

Fase 1 is afgerond en wij gaan binnenkort fase 2 opstarten. De resultaten tot nu toe (60 dagen):

  • Organisch bereik van 0 naar 962 bezoekers p.m. 
  • Online aanvragen: 16 GVB Cursus aanvragen
  • 11 Golf Clinic aanvragen