Nieuwe webshop Smid Lifestyle

Nieuwe webshop Smid LIfestyle door Rn Marketing Den Bosch

De nieuwe Smid Lifestyle Webshop

Oude situatie
De oude webshop functioneerde matig, was niet goed vindbaar en zorgde dus voor weinig tot geen online verkopen (conversie). Als vaste partner in marketingondersteuning hebben we de opdracht gekregen hier kritisch naar te kijken en een verbeterplan op te stellen.

 

  • Webshop werkte technisch niet naar behoren waardoor bestellingen niet konden worden afgerond;
  • Producten die op voorraad waren stonden op uitverkocht;
  • Geen beleving;
  • Geen gebruik van funnels;
  • Knoppen die niet gelinkt waren;
  • Geen overtuigingskracht op de website;
  • Geen duidelijke customer journey.

 

Om de webshop en fysieke winkel te promoten was een nieuwe verbeterde online omgeving nodig. Een omgeving die leidt tot online conversie of offline bezoek van de winkel. Het doel van onze opdracht:

 

“Een converterende webshop creĆ«ren welke beleving uitstraalt die zorgt voor verkoop zowel off- als online.”

 

Het verbeterplan voor Smid Lifestyle

Om tot een beter online resultaat te komen hebben we een verbeterplan opgesteld met daarin de volgende speerpunten:

 

  1. Een nieuwe webshop bouwen met duidelijke overtuigingen, customer journey en werkende techniek;
  2. Beleving toevoegen door een nieuw design;
  3. Een online advertising campagne om de nieuwe webshop te voorzien van passende websitebezoekers;
    1. Facebook advertising;
    2. Remarketing;
  4. Vervolg maandelijkse advertising en marketing ondersteuning.

Resultaat

De nieuwe webshop staat sinds april 2018 online. Daarbij is er een passende beleving en customer journey aan de pagina gegeven. Bekijk het resultaat op www.smidlifestyle.nl

Conversie

  • Binnen 1 week al online conversies;
  • Ondertussen meerdere conversies met een waarde groter dan 2.000 euro.